Celestichthys margaritatus alias “galaxy razbóra”

Általában a legtöbben nem kifejezetten a garnéláknak állítanak össze akváriumot, hanem szeretnének bele halakat is tenni, emiatt az egyik leggyakrabban feltett kérdés, hogy milyen halat lehet a garnélák mellé. Ez elég összetett kérdés, korábban már írtam egy postot is  róla… Nem sok olyan hal van, amit nyugodt szívvel ajánlok a garnélák közé, most ezek közül az egyik kedvencemet szeretném bemutatni, az úgynevezett “galaxy razbórát”. A másik kedvencem Boraras brigittae, de sajnos őket még nem tartottam soha.

“Galaxy razbóra”

Mindössze pár éve, 2006-ban fedezték fel Mianmarban ezt a gyönyörű kis halacskát, és nagyon hamar hatalmas népszerűségre tett szert az akvaristák között, megjegyzem nem méltatlanul. Ennek a kis halnak már a neve is sok bonyodalmat okoz: eleinte galaxy razbóra néven híresült el, de miután alaposabban megvizsgálták a halat, kiderült, hogy nem is razbóra, hanem dánió, úgyhogy “gyöngy dánió” néven kezdték emlegetni.

Felül hím, alul nőstény

Én tavasszal jutottam hozzá az első példányokhoz, szerencsére sikerült olyanokat vásárolnom, amik nem vadon fogottak voltak, hanem már tenyésztettek. Tényleg rendkívül figyelemreméltó kis teremtések: piros, kék és világos színek keverednek bennük. Mint a legtöbb halnál, náluk is igaz, hogy a hímek sokkal színesebbek, mint a nőstények.

Méretük miatt bátran lehet őket tartani kicsi, akár 20-30 literes akváriumokban is.  A tenyésztett példányok tartása különösebb nehézséget nem jelent, tiszta vizű, megfelelő szűréssel ellátott akváriumban boldogon fognak úszkálni. Ahogy megfigyeltem az élő eleség mellett elfogadnak jó minőségű száraz eledel is, bármiféle gond nélkül.

Ikrával telt nőstény

A szaporításuk sem okoz nagyobb problémát: én 1-1 párt tettem külön, mikor láttam, hogy szépen be van telve a nőstény. Friss csapvíz és RO víz keverékével feltöltött ívatómedencébe tettem őket, másnapra vagy harmadnapra le is ívtak, 10-12 ikra lett egy nősténytől. Ami számomra meglepő volt, hogy az ivadékok a szülők méretéhez képest viszonylag nagyok voltak, így frissen keltetett sórákkal indítottam őket. Persze valószínűleg volt elhullás, ha biztosra akarunk menni, akkor papucsállattal kezdjük az etetésüket.

Aki egy szép kis színes és különleges halat keres, amit akár garnélákkal is  szeretne társítani, bátran induljon neki felkutatni Celestichthys margaritatus-t. Azt hiszem senki nem csalódni bennük, miközben az orra előtt úszkál belőlük egy kis csapat ;)

~ Szerző: szentgyo be június 17, 2009.

4 hozzászólás to “Celestichthys margaritatus alias “galaxy razbóra””

  1. Szép hal.
    Ez akkor a kicsi garnélákat se eszi meg?

  2. Inkább úgy fogalmaznék, hogy ennél a halnál a kicsiknek is van reális esélyük a túlélésre :)

  3. Hello!

    El tudnád nekem küldeni e-mailben a szaporításuk pontos körülményeit, hogy hogyan sikerült? Most gondolkodok egy csapat beszerzésén, és szaporításán, és ha nem gond, érdekelne, hogy milyen nk, pH és nőmérséklet körülmények között sikerült őket ikráztatni, illetve elsötétítés kell-e nekik stbstb.

    Köszönöm a segítséged

    KóPé (stage69@gmail.com)

  4. Nem nagy titok a szaporítása, mindent épp úgy csináltam, mint a zebra dánióknál.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

 
Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 44 követőhöz

