Haustiermesse, Bécs, 2010. ősz

Ezen a hétvégén került megrendezésre az őszi bécsi Exotica kiállítás és vásár, ahova a kis csapatunk ismét ellátogatott. A tavalyi úthoz hasonlóan ezúttal is összekötöttük a rendezvény meglátogatását két bécsi akvarista üzlet felkeresésével.

Utunk első célpontja a Shopping City Süd-ben található MegaZoo volt. Korábban Linzben már jártam egy MegaZoo üzletben, de azt hiszem ez felülmúlta a linzi áruházat. Már kívülről is látszik, hogy hatalmas komplexumról van szó, a boltba belépve ez teljes mértékben be is bizonyosodik. A 2 szintes épület alsó részén a kutya- és macskatartás nélkülözhetetlen(?) kellékei találhatók, míg az emeleten van az akvarisztikával, a terrarisztikával és az egyéb kisállatokkal foglalkozó rész.

“Sexy shrimp”, egy gyönyörű tengeri garnéla

A tengeri garnélák elképesztő változatosságának egy példánya

Ami az akvarisztikát illeti: elképesztő mennyiségű technikai felszerelés és dekoráció volt a készleten: gyakorlatilag minden nagyobb gyártó teljes termékpalettája megtalálható: Eheim, Tetra, Sera, JBL, Dennerle… tényleg hatalmas a választék, az árak teljesen korrektek, az eladók kedvesek és értenek is az akvarisztikához!

Az élővilág pedig: hatalmas tengeri részleg, rengeteg tengeri akváriummal, a legkülönbözőbb halakkal, korallokkal és gerinctelenekkel. Természetesen az édesvízi akvarisztika hívei is óriási választékot csodálhatnak meg halakból, növényekből, csigákból és garnélákból is, olyan különlegességekkel, mint electric blue ramirezi, 6-7 féle sulawesi csiga, CPO, crystal red, crystal black, tigris garnéla, sakura…

A következő úticélunk a tavaly már meglátogatott Zierfisch nevezetű bolt volt. Ez egy kifejezetten akvarisztikai üzlet, óriási és rendkívül különleges halválasztékkal, számos olyan fajjal, amit még soha nem láttam! Egy külön akváriumrendszert tartanak fenn a garnélák számára, ahol jelenleg többek közt kék tigris garnéla, crystal red, crystal black, super tigris, sakura, bumblebee, yellow… garnélák voltak.

A bolt legkülönlegesebb garnélái: kék tigrisek

Miután itt is megnéztünk mindent, következett az Exotica kiállítás. A rendezvény helyszíne nem változott, csak némileg az elrendezése. Gyorsan végigküzdöttünk a kutya és macska részen, gyorsan az akvarisztikai részleget vettük célba, ahol vegyesen voltak egymás mellett a nagy cégek (Dennerle, Sera, Tetra, Juwel…) és néhány kisebb kereskedő. A tavalyi rendezvényhez képest mintha kicsit kisebb lett volna idén az akvarisztika, kicsit kevesebb kiállító és árus jelent meg. Egyértelműen látszott, hogy a nano mánia töretlenül hódít: egyre több 10-30 literes akvárium található a cégek kínálatában, a hozzá szükséges mindenféle felszereléssel együtt. Garnélákból sajnos nem volt akkora választék, mint amire számítottam, bár azért voltak nem mindennapos dolgok is: 3 féle vadon fogott sulawesi garnéla, crystal redek, bumblebee-k, geosesarma-k, cpo-k és cherax-ok is.

Belépő a kiállításra

Az akvarisztikai rész szomszédságában volt a terrarisztika, ami elképesztő méretű. A szombati nap a kígyóké volt elsősorban, de mellettük elképesztő mennyiségű pók, és eleségállat volt kapható, illetve különleges bogarak, sáskák, gyönyörű orchideák és rengeteg terrarista felszerelés.

Az elmaradhatatlan Chris Lukhaup előadás

A Dennerle cég akváriumai: balra 30l, jobbra 60l

Nano névények

Az idei kiállítás fő témája a tengeri akvarisztika volt, ami azonban szerintem nem annyira látszott a rendezvényen: néhány tengeri akvárium, és korall volt, persze valószínűleg nem lehet egyszerű a tengeri akváriumok szállítása, összerakása, így minden bizonnyal a megtartott előadások alkották a tengeri vonal erősségét.

Egy kevés fa

Összességében a kiállításon az akvarisztika kicsit kisebb volt, mint amire számítottam, de maga a rendezvény hozta az elvárt színvonalat, egy hétvégi, egy napos programnak mindenképp nagyon érdekes lehet mindenki számára, aki érdeklődik az állatok iránt, biztos vagyok benne, hogy mindenki talál olyan érdekességet ami megragadja. Ami számomra meglepő volt, hogy rengeteg magyar volt kint, nem csak látogatók, de árusok is, ami számomra arra enged következtetni, hogy kis hazánkban is van létjogosultsága egy ilyen kiállításnak, remélem ezt a közeljövőben a nagy cégek is felismerik és tényleg össze tudnak hozni valami hasonló megmozdulást.

Pár kukac, hogy a hüllőink se éhezzenek

Különleges kígyók

“Bogárkám”

Ez valószínűleg egy fantasy filmből elevenedett meg

 

Mindent egybevetve nagyon tartalmas nap volt, rengeteg érdekességet láttunk, mindenkinek jutott egy kis “vásárfia” is, minden bizonnyal jövőre ugyanitt 😉

 

~ Szerző: szentgyo - november 28, 2010.

10 hozzászólás to “Haustiermesse, Bécs, 2010. ősz”

  1. Köszönjük a beszámolót! Jó lett volna elmenni…
    Garnéla Fórumon írtam pm-et, várom a választ. 🙂

  2. Szia Szentgyo!

    Én voltam a bécsi kiállításon, és ott vettem 20 db crystal red garnélát + 5 db orange kúpcsigát amelyből már 6 db van (elég hamar szaporodtak) a 30L -es akváriumomban.Vettem még a kiállításon nekik savanyító levelet is, csak nem tudom, hogy milyen gyakran kell nekik adni. Olvastam már sok mindent róluk ,de mindenhol mást írtak ezért úgy döntöttem hogy hozzád fordulok segítségül, mert te értesz hozzájuk igazán. 🙂
    Ha tudnál nekem írni a Crystal Red garnélák szaporításáról, és tartásáról azt nagyon megköszönném!
    (már láttam 4 DB petés nőstényt köztük:D, és nem tudom hogy elevenszülők-e vagy petét raknak???, mert a csigáim elevenszülők az biztos
    Előre is köszönöm:
    menya

  3. Szia Menya,

    Itt olvashatsz a garnélák szaporodásáról: https://szentgyo.wordpress.com/2009/01/18/a-garnelak-szaporodasa/

    Itt pedig a crs garniról: https://szentgyo.wordpress.com/2009/01/28/crystal-red-garnela/

    Külünben nagyon röviden a nőstény addig hordozza a petéket, amíg ki nem kelnek belőlük a kis garnélák, ez általában 4 hét szokott lenni, de a hőmérséklet függvényében változhat.

  4. Köszi szépen!!!

  5. Megnéztem a cikkeket amiket linkeltél nagyon jók gratulálok, csak meg szerettem volna nézni, hogy a garnélák hogyan eresztik el apetéket, de nem tudta megnyitni a gép.
    Miért lehet ez??
    Esetleg tudnál linkelni olyan videót amin látszik a kicsik eleresztése??
    Üdv :menya

  6. Köszi, hogy szóltál, javítottam a linket, már működik.

  7. Nincsmit, ugyan én köszönöm 😀

  8. Szia szentgyo!
    Ma reggel született 4 kis CRS garnim , de egy el is hunyt az miért van?? 😦
    ÉS időnként fel alá uszkálnak a rákjaim az mitől van?
    Előre is köszi:
    menya

  9. BOcsi rosszul irtam!!!!
    a kicsik közül egy sem hunyt el csak egy kifejlett nagy 😦

  10. Sajnos ez így nagyon kevés információ, ennél azért sokkal több dolog kellene ahhoz, hogy bármit is esélyünk legyen mondani… Szerintem nézz körbe a fórumon, egyszerűbb ott foglalkozni az ilyesmivel, mint a blogon…

    http://garnelaforum.hu/

Hozzászólás